Tuesday, 1 November 2011

kAtA Aty

andai suatu saat aku hilang daripada pandanganmu.. usah kau cari aku kerana aku tidak pernah terfikir untuk meninggalkanmu di saat hati ku masih milikmu.. andai suatu saat aku berhenti menghubungi dirimu, usah kau gusar kerana aku juga ingin memberi ruang untuk diriku berfikir & bertenang sejenak.. andai suatu saat aku mengalirkan airmataku kerana sebak kecil yang aku alami di hatiku lenteran memi...kirkan kesilapan ku pada mu hingga kau begitu kaku, usah kau usap airmata ini biar aku sendiri yang membasuhnya sebelum ia jatuh kebumi.

namun andai suatu saat engkau hilang daripada pandanganku, aku akan sentiasa mendoakan kebahagiaan dirimu.. andai suatu saat engkau berhenti menjawab pertanyaan ku, ingatlah aku sentiasa ada saat² kau memerlukan aku.. andai suatu saat kau tersenyum bahagia, aku juga akan tersenyum gembira melihat dirimu bahagia walaupun sedikit kecewa tersimpan dihati lantaran seribu persoalan yang aku aju belum terjawab dari hatimu.

........

ikutlah yang mna rasa terbaik...
k la da ngantuk,nak tido awl ckit  mlm ni..
k lah slmt mlm.
assalamualaikum..
sory erk..

*ok xkesah pown...whatever la...
n0thing to say 4 now..
it's ur right....
i will never force u...

Monday, 31 October 2011

fAct PAsal Gurl.

Fakta-Fakta Tentang wanita

1.Bila seorang wanita mengatakan dia sedang bersedih...
, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2.Bila dia tidak menghiraukan kamu setelah kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia waktu untuk menenangkan hatinya sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3.Wanita susah untuk mencari sesuatu yang dia benci tentang orang yang paling dia sayangi (karena itu banyak wanita yang patah hati bila hubungannya putus di tengah jalan).

4.Jika seorang wanita jatuh cinta dengan seorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di pikirannya walaupun ketika itu dia sedang bersama dengan lelaki lain.

5.Bila lelaki yang dia cintai merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6.Wanita memang menyukai pujian tetapi selalu tidak tahu cara menerima pujian.

7.Jika kamu tidak suka dengan gadis yang menyukai kamu setengah mati, tolak cintanya dengan lembut, jangan berkasar dengannya karena ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tidak akan tahu bila dia telah membuat keputusan, dia akan melakukan apa saja.

8.Jika seorang gadis sedang menjauhkan diri darimu setelah kamu tolak cintanya, biarkan dia untuk seketika. Jika kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan, cubalah tegur dia secara perlahan-lahan.

9.Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10.Jangan sesekali beritahu kepada perempuan tentang apa yang membuat mereka langsung merasa tidak berguna.

Friday, 28 October 2011

dEbArAn sPm mAkin dekAt

kena berusaha demi mencapai segulung keputusan yg boleh membanggakn ibubapa yg da byk bgi dorongan dan sokongan...
demi msa depan yg baik utk idop...

JADUAL SPM 2011(SCIENCE)

14/11-->BAHASA MELAYU
15/11--> BAHASA INGGERIS
16/11-->SEJARAH
17/11-->MATEMATIK
21/11-->PENDIDIKAN ISLAM
23/11-->MATEMATIK TAMBAHAN
24/11-->FIZIK
29/11-->KIMIA
30/11-->BIOLOGI
5/12 -->PRINSIP PERAKAUNAN

erm....da nk dkat da spm aq xtw la mkin dekat mkin kosong otak aq...erm cmna nie....
yup..'' ayu jgn ptus asa utk msa dpan nie truskn usaha slagi bole k..''pesan sepupu kt aq..
insyaallah aq akn tunaikn janji aq kt dy..

Thursday, 27 October 2011

hAmbA AllAh..

Yang dicari walau bukan putera raja,
 biarlah putera Agama.
Yang diimpi, biarlah tak punya rupa,
 asal sedap dipandang mata.
Yang dinilai, bukan sempurna sifat jasmani,
 asalkan sihat rohani dan hati.
Yang diharap, bukan jihad pada semangat,
asal perjuangannya ada matlamat.
Yang datang, tak perlu rijal yang gemilang,
 kerana diri ini serikandi dengan silam yang kelam.
Yang dinanti, bukan lamaran dengan permata,
 cukuplah akad dan janji setia.
Dan yang akan terjadi, andai tak sama dgn kehendak hati,
 insyaAllah ku redha ketetapan Illahi..

siApakAh kitA

Hari ini sebelum kamu
mengatakan kata-kata yang
tidak baik , Fikirkan tentang seseorang yang
tidak dapat berbicara sama
sekali.

Sebelum kamu mengeluh
tentang rasa dari makananmu, Fikirkan tentang seseorang yang
tidak punya apapun untuk
dimakan.

Sebelum kamu mengeluh tidak punya apa-apa,
Fikirkan tentang seseorang yang meminta-minta dijalanan.

Sebelum kamu mengeluh bahwa kamu buruk,
Fikirkan tentang seseorang yang berada pada tingkat yang terburuk didalam hidupnya.

Sebelum kamu mengeluh
tentang Pasangan hidupmu,
Fikirkan tentang seseorang yang memohon kepada Tuhan untuk diberikan teman hidup.

Hari ini sebelum kamu mengeluh tentang hidupmu,
Fikirkan tentang seseorang yang meninggal terlalu cepat.

Sebelum kamu mengeluh
tentang anak-anakmu,
Fikirkan tentang seseorang yang sangat ingin mempunyai anak tetapi dirinya mandul

Sebelum kamu mengeluh
tentang rumahmu yang tidak
cantik atau mewah Fikirkan tentang orang-orang
yang tinggal dijalanan

Dan disaat kamu lelah dan
mengeluh tentang pekerjaanmu, Fikirkan tentang pengangguran,
orang-orang cacat yang
berharap mereka mempunyai pekerjaan seperti mu.

Sebelum kamu menunjukkan
jari dan menyalahkan orang lain, Fikirkan bahawa tidak ada seorangpun yang tidak berdosa.

Dan ketika kamu sedang
bersedih hidupmu dalam
kesusahan.Tersenyum dan berterima kasihlah kepada Tuhan bahwa kamu masih hidup “Bersyukurlah padaKu, nescaya
akan Aku tambahkan nikmatKu, namun barang siapa yang ingkar,
sesungguhnya azabKu sangat
pedih”

renungan bersama~ ^^

Wednesday, 26 October 2011

Herm...27 OktobEr 2011

herm...ary niy nk kta best ka malu erk??
hehe...kuaq ngan dy tdi dan sepupu2 dy skali..
lwak tgk prangai sepupu dy...
gi kdai nk mkn tpi mcm besa la aq jnis yg xsuka mkn pgi
tpi len pulak depa kta aq malu..hehe
bkan malu klaw tghhari aq mkn da
bley dikta kn bley jdi org xmalu da...hehe

''jgn la wt kt dy cm 2 ang chik,dy malu 2
 tgk stgi dy xmkn da ehh''hehe ayt sepupu dy

sbb dy keja pelawa mkn tpi lpas pelawa
dy ltak blik mknan 2 kt tmpt asal..
lwak lgi bla dy kta dy''pemalu''
haha ly cya ka pemalu???
hehe..bla da jmpa msa nk blik 2
rsa cmna xtw ...hehe..
tpi standard ja kuaq dri keta n say tq ja..
haha...bgus punya prangai..

*mood : appy + malu..^_^

Monday, 24 October 2011

Sej aQuwh....

eherm2....hehe rmy da yg tgur aq
 msa kecik ngan msa skunk xsma langsung...
awt erk???erm suma kta prangai msa kecik bkan men malu n lemah lembut
 tpi bla da besaq niy erm agk kasaq n xbrapa nk malu sgt...
haha tambah2 spa yg tgk aq
 msa kecik pas2 tgk skunk lgi la xknal ..
.msty depa xcya la aq niy aq
ayt slalu aq dgr
  ''btoi ka ayu niy??bkan dlu gelap ka??plik kecik gelap pas2 bla da besaq xgelap sgt''
herm btoi ka xsma niy??

KeisTimEwaaN gurL

kelebihan pompuan x cantik...

Saya tahu saya tidak cantik.. Tapi, walaupun saya tidak cantik, saya tetap ada kelebihan..

Kerana saya tidak cantik, saya tidak jadi mangsa gangguan lelaki-lelaki yang rosak akhlaknya.
...

Kerana saya tidak cantik, saya dapat pelihara diri saya daripada pandangan bernafsu lelaki yang tidak menjaga pandangannya.

Kerana saya tidak cantik, saya selamat daripada menjadi senjata iblis mencairkan iman lelaki.

Kerana saya tidak cantik, saya tidak mendapat fitnah dan cemburu daripada wanita-wanita lain.

Kerana saya tidak cantik, saya tidak mengharapkan pujian daripada mana-mana lelaki dan wanita.

Dan kerana saya tidak cantik, akhirnya saya menemui insan yang ikhlas mencintai saya seadanya.

Kerana saya tahu.. Saya tidak cantik pada pandangan manusia.. Maka saya akan berusaha agar kelihatan cantik pada ALLAH.. Kerana bukan kecantikan dunia yang saya kejar... Tapi KECANTIKAN di akhirat kelak..

Sunday, 23 October 2011

aKhlAk..

Jika akhlak cantik,
maka cantik jugalah TUTUR
KATA..
Jika akhlak cantik, maka cantik
juga PERGAULAN..
 Jika akhlak cantik, maka ILMU
juga cantik..
Jika akhlak cantik, maka
DARJAT di sisi Allah juga TINGGI..
Jika akhlak cantik, maka HATI
pun cantik..

Saturday, 22 October 2011

sweet mEmoRies..

wOw...toDay is the best day...
hehe thx 4 my kawan sbb da tlongkn aq ary niy...(mazz,amalina,shu)
huhu jasa akan sntiasa dikenang ..
haha mna xbestnya....dri kol 11 pagi kuaq umah smpy kol 6lbih
bru balik umah...
tapi mmg best sbb first time  aq men boling ary niy...
hehe mmg muka longkang kowt aq niy
so baling bola boling pown keja msuk longkang ja...
rasa best sgt...
sbb aq ly kuaq ngan dy ary niy...
hehe...mmg best la abis kna gelak ngan kwn2 sbb gelagat dy ary niy...


mood :suka sgt ary niy,...

Friday, 21 October 2011

oUr liFe

Sometimes in our lives, we all have pain, we all have sorrow.
But if we are wise, we know that there's always tomorrow.
Lean on me, when you're not strong and I'll be your friend.
I'll help you carry on, for it won't be long 'til I'm gonna need somebody to lean on.

Please swallow your pride, if i have things you need to borrow.
For no one can fill those needs that you won't let show.

You just call on me brother when you need a hand.
We all need somebody to lean on.
I just might have a problem that you'll understand.
We all need somebody to lean on.

Lean on me when you not strong, and I'll be your friend.
I'll help you carry on, for it won't be long 'til I'm gonna' need somebody to lean on.

You just call on me brother if you need a friend.
We all need somebody to lean on.
I just might have a problem that you'll understand.
We all need somebody to lean on.

If there is a load you have to bear that you can't carry.
I'm right up the road, I'll share your load if you just call me.
call me
call me
Call me ( if you need a friend)
Call me
call me
call me
call me
it won't be long till i am gonna need somebody to lean on lean on lean on lean on
lean lean on me
i am gonna need somebody lean on
i am gonna need somebody to lean on lean on

p/s: nice job glee!

erm.........

herm....ary2 yg berlalu mcm menyakit kn aty ja...
ada kwn2 erm tpi xtw nk kta apa...
btw aq xkesah sgt pown...tpi many prob in my head 4 now...
aq xtw la nk wtpa dgn keadaan skunk niy...
so teribble 4 me...
apa yg nk jdi lpas niy erk...
pa2 pown aq mennty ary yg bhagia seperti dlu...

Monday, 17 October 2011

sOlaT

10 orang solatnya tidak diterima oleh Allah S.W.T, antaranya :
~► 1. Orang lelaki yang solat sendirian tanpa membaca sesuatu.
~► 2. Orang lelaki yang mengerjakan solat tetapi tidak mengeluarkan zakat.
~► 3. Orang lelaki yang menjadi imam, padahal orang yang menjadi makmum membencinya.
~► 4. Orang lelaki yang melarikan diri.
...
~► 5. Orang lelaki yang minum arak tanpa mahu meninggalkannya (Taubat).
~► 6. Orang perempuan yang suaminya marah kepadanya.
~► 7. Orang perempuan yang mengerjakan solat tanpa memakai tudung.
~► 8. Imam atau pemimpin yang sombong dan zalim menganiaya.
~► 9. Orang-orang yang suka makan riba’.
~► 10. Orang yang solatnya tidak dapat menahannya dari melakukan perbuatan yang keji dan mungkar.

Sabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud : “Barang siapa yang SOLATNYA itu TIDAK dapat menahannya dari melakukan PERBUATAN KEJI dan MUNGKAR, maka sesungguhnya solatnya itu hanya menambahkan KEMURKAAN Allah S.W.T dan JAUH dari Allah.”

Friday, 14 October 2011

mYfRiEnDs

 alala....tgk kwn2 suma kenal kn kwn depa ...hehe tpi aq xknal kn lk...niy la kwn2 aq tpi niy msa form 3..hehe...gmbq agak kabur la...niy msa kmi lpas pmr....^_^
 haaa...mai nk knal kn...niy dri kiri aina mardiya(mekna),nur maizatun fazira(eton),mas atira(mazz),nur fathihah(tehah),n the cute noor amira(mira berdarah) hehe...

haaa yg niy kwn terbaru nur amalina afifah(amalina)dy pling xsuka org ubah nma dy ..hehe..ntah la taun lpas bru kmi rapat wlwpown da knal dri standard 5...


yg niy nina karyna(nur hasnina hadi)hehe...yg niy minah pink...kehkeh..rpat ngan dy taun niy kowt...hehe..klaw dduk ngan dy xgelak mmg xsah la...keja wt lwak ja..kdang2 smpy xtw gelak sbb apa...hehemsa tgh bwk motor pown jdi keja dok gelak..

niy dy nur fathihah(tehah)..hehe...dy niy knal dri sek rendah lgi...lwak bla ingt time sek rendah...skunk dy agak kematangan..hehe...xabis2 ngan motor dy 2..hehe

haha...yg niy aina mardiya(mekna),...keik molek ja dy....kecik2 tpi cute larh...aina mesra alam ja...hehe..

xlupa ehh kembaq ceq sorg niy....niy mas atira (mazz)...nma kmi ja yg kembaq pown..hehe...i like her...coz sntiasa cute wlwpown mrah...haha..klaw my kt sek pown dy la org first aq nmpk dlm byk2 kwn aq..hehe

haaa yg niy kwn pling best...hehe..noor amira....dy xmw ada fb sbb tkowt nk spm lorh...hehe dy la yg pling tua antara kmi tpi dy gk la dpat gelaran adk ...hehe..mybe sbb dy kecik +cute kowt..hehe..


Akhir kta i love n syg all my friends...n i hope we can be friend 4ever....
boy : "awak nak tahu sesuatu tak?"

girl : "ape dia awak?"

boy : "setiap kali saya pandang awak tanpa bertudung, selangkah ibu bapa awak menghampiri neraka tau..itu baru saya, kalau campur ngn budak laki kelas awak, budak lelaki jiran-jiran awak..dengan masyarakat...agak2 la kan, mampu ke ibu bapa awak masuk syurga eh?"

girl : "hurmmm..,saya mintak maaf awak..lepas nih saya akan pakai tudung dan tutup aurat saya"

boy : "awak jgn mintak maaf dengan sy...tp dengan ibu bapa awak dan Allah kerana tidak menjaga aurat"

girl : "baik awak"

boy : "haaaa..macam tu la anak solehah...sejuk perut mak awak mengandungkan awak tau..:D"
hehe...smlm best sgt bgi aq ...
mna xbest kn smpy kol 3pgi xtdo lgi sbb
ceriakn dri dgn berhbung dgn someone..
hehe...best gilerr la..
mcm xmw tdo ja...hehe...
tpi aq kna pay attention niy
da nk dkat exam daa niy...'
xly men2 da...
Spm is in my brain now...

Thursday, 13 October 2011

JANGAN KALIAN BANGGA~

jangan BANGGA dengan kulit putih kita,
 kerana kulit terakhir kita = TANAH LIAT
jangan BANGGA dengan rumah besar kita,
 kerana rumah terakhir kita = KUBUR
jangan BANGGA dengan baju mahal kita,
 kerana baju terakhir kita = KAIN KAPAN
jangan BANGGA dengan kereta / motor besar kita,
 kerana kenderaan terakhir kita = KERANDA
jangan BANGGA dengan minyak wangi kita yg berjenama,
 kerana wangian terakhir kita = KAPUR BARUS

kEnAli WaniTa

~~Kenali Wanita~~

a) Tanah - anak pertama, kelima, kesembilan.
b) Air - kedua, keenam, kesepuluh
c) Api - ketiga, ketujuh, kesebelas
...
d) Angin- keempat, kelapan, keduabelas

WANITA BERUNSUR TANAH
1) Merendah diri,serta hormat dan patuh, setia serta
rela berkorban.
2) Tidak cerewet, tidak meninggi diri, tidak
sombong dan bukan seorang pemarah.
3) Tenang diri, aman, dan memberi sokongan.
4) Tidak suka membantah atau membangkang
5) Berwatak manis, lemah lembut, bersih dan
sentiasa menjaga kecantikan.

WANITA BERUNSUR AIR
1) Menghidupkan hati pasangan dan pemberi
semangat.
2) Mengambil berat
3) Hatinya bersih dan boleh membahagiakan
pasangan
4) Menenangkan pasangan.
5) Sangat romantis
6) Mudah menangis

WANITA BERUNSUR API
1) Cintanya sentiasa hangat dan memberahikan
2) Cergas, cepat dlm gerak geri dan tangkas
menguruskan rumah tangga.
3) Penasihat yang baik
4) Pandai dan cekap mengurus rumahtangga
5) Pandai menghias diri agar kelihatan cantik selalu
6) Berwaspada selalu

WANITA BERUNSUR ANGIN
1) Lemah lembut dan menenangkan
2) Pandai bermain kata dan memujuk rayu
3) Sopan santun dan berbudi pekerti mulia
4) Bijak mewujudkan suasana selesa.
5) Hati yang cepat berubah ubah

sAhAbAt...

PeSan untuk Sahabat yg saya amat sayangi
CariLah SAHABAT yg dapat menUnjukkanmu jLn ke SYURGA....
jadiLah SAHABAT yg hadirnya dinantikan
dan kepergiannya menimbULkan keRINDUan
SAHABAT yg berIMAN itu ibarat MENTARI yg menyinari....
...
SAHABAT yg setia ibarat peWANGI yg mengharUmkan....
SAHABAT SEJATI pendOrong Impian....
SAHABAT yg berhati MULIA membaWa kita kejaLan ALLAH....
SubhanALLAH Alhamdulillah Walaa illaha illallah Allahu Akbar
.....nikmatnya berUkhuWah....!

pAndaNGan mAnuSia

~>disebuah restoran mahal..

seorang gadis bertudung makan seorang diri...
tiba-tiba datang sekumpulan remaja duduk di meja sebelah..

... seorang gadis dari kumpulan itu berkata :
"gadis kampung mana pulak datang restoran mahal cmne pastu makan guna tangan pulak tu...ne mesti tak reti nak pakai sudu dan garfu kan.."

seorang anak muda pulak menyampuk:
"ish...muka cantik..tapi makan sampai licin pinggan..malu doh kalau aku jadi bf dia..kalau awek aku makan x sampai separuh pinggan..diet katakan..nak jaga badan...."

seorang lagi berkata :
"eww..tengok tu...sampai menjilat jari dowh..geli aku...pengotor rupanya awek ne..."..

kemudian datang seorang lelaki yang xdikenali ke arah kumpulan remaja tu...
lelaki tu berkata:
"gadis bertudung itu makan guna tangan kerana ikut sunnah rasulullah..bukan kerana dia gadis kampung...gadis bertudung itu makan sampai licin kerana dia tak ikut nafsu untuk membazir .bukan kerana dia xtau malu...dan gadis bertudung itu makan sampai menjilat jari kerana ikut sunnah rasulullah..bukan kerana dia pengotor"

*sunnah Nabi smakin dlupakan.. :'(

aGak kEjIwanGan...^__^

‘’Cinta itu… banyak pengertian…
Tapi bagi Aku cinta adalah kawan sejati…
Orang yang mencintaimu meskipun telah mengenalimu dengan
Sebenar-benarnya iaitu baik dan burukmu…
Setiap yang kita lakukan biarlah jujur kerana
Kejujuran itu terlalu penting dalam sebuah kehidupan.
Tanpa kejujuran hidup sentiasa menjadi mainan orang
Oleh itu jangan tertarik kepada seseorang kerana parasnya,
Sebab keelokan parasnya dapat menyesatkan.
Jangan pula tertarik kepada kekayaannya
Kerna kekayaan dapat musnah…
Tertarik lah kepada seseorang yang dapat membuatmu tersenyum,
Kerna hanya senyum yang dapat membuat
hAri-hari yang gelap menjadi cerah…
dari kesusahan itu akan diperoleh kesenangan dan kebahagiaan
seperti durian berduri kerna sedap isinya…
kulit manggis pahit kerna manis dalamnya…
dan bunga ros berduri kerna harum baunya…
dan jika seseorang hadir dalam hidup kamu ,
tetapi atas sebab tertentu ia terpaksa pergi
jangan terlalu sedih …terimalah kenyataan itu dan
sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu tetapi …
apabila ada yang datang ,jangan biarkan ia berlalu pergi…
dan jika esok kalau ia masih bertandang,
jangan harap ia akan kembali…’’

Wednesday, 12 October 2011


Janganlah engkau cemburu..
Karna cintaku hanyalah untukmu..
Cemburumu akan membuat hati terluka..
Aku tau cemburu bertanda-Nya rasa cinta..
Tapi kecemburuan bisa membuat putusnya cinta..
 Hingga sampai-sampai berputus asa..
Cinta bukan harus memiliki..
Namun cinta bisa kita nikmati..
Yang ku harap kau baik-baik saja..
Karna aku di sini tetap selalu setia..
Maka jalani dengan apa ada-Nya..
Berdo'a lah pada yang Maha Kuasa..
Agar kita bisa tercapai atas cinta-Nya..
Jika memang itu jodoh tak akan kemana..
Setia-ku bukan untuk sementara..
Tapi setia-ku untuk selama-Nya..
Jika Tuhan mengabulkan-Nya..
Atas Ridho-Nya dan kehendak-Nya..

Saturday, 8 October 2011

bIla CinTa....

‎1. Anda tidak akan marah terlalu lama dan akan berusaha untuk mengawal kemarahan anda terhadapnya.
2. Anda akan sentiasa merindui dia.
3. Apabila berjalan dengan dia, anda akan berjalan dengan perlahan untuk menikmati saat indah bersama.
4. Anda akan tersipu-sipu malu apabila bersama dengannya.
5. Apabila anda berfikir tentang dirinya, jantung anda akan berdegup pantas.
...
6. Hanya dengan mendengar suaranya, anda akan tersenyum tanpa sebab.
7. Apabila anda melihat dia, anda tidak akan peduli orang di sekeliling anda. Anda cuma melihat dia seorang jer..
8. Anda akan mula mendengar lagu yang berirama balada dan fikiran melayang hanya ingat kan si dia sahaja.
9. Setiap saat si dia sentiasa di fikiran anda.
10. Anda akan sentiasa terhidu baunya (kalo badan yang berbau tu tak lah kot….:-) )
11. Anda menyedari bahawa anda akan tersenyum apabila memikirkan tentang diri dia.
12. Anda akan lakukan apa sahaja untuk dirinya.
13. Anda akan menjadi alergik apabila mendengar bunyi handphone anda kerana tertunggu-tunggu panggilan atau SMS dari dia.
14. Apabila anda membaca ini, pada masa yang sama, ada seseorang di dalam fikiran anda.

jGn mEncInTai KerNa bErSebAb



Gadis : Mengapa awak menyukai saya? Mengapa awak cintakan saya?

Jejaka : Saya tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu saya memang menyayangi dan mencintai awak!

Gadis : Awak tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana awak boleh katakan awak sayang dan cintakan saya sedangkan awak tidak boleh menerangkannya.
...

Jejaka : Betul! Saya tak tahu sebabnya tetapi saya boleh buktikan bahawa saya memang cintakan awak!

Gadis : Tak boleh beri bukti! Saya nak awak terangkan kepada saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman lelaki, semuanya tahu menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi dan syair lagi. Tapi, kenapa pula awak tak boleh terangkan sebabnya?

Si Jejaka menarik nafas panjang dan dia berkata...

Jejaka : Baiklah! Saya mencintai awak sebab awak cantik, comel, mempunyai suara yang merdu, penyayang, kelakar, dan sentiasa merindui saya. Saya juga sukakan senyuman manis dan setiap tapak awak melangkah, di situlah cinta saya bersama awak!

Si Gadis tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan Si Jejaka tadi. Namun begitu selang beberapa hari si Gadis mengalami kemalangan dan koma.

Si Jejaka amat bersedih. Di wad hospital, Si Jejaka menangis di tepi katil Si Gadis sambil berbisik..

"Awak! Jika disebabkan suara, saya mencintai awak... sekarang bolehkah awak bersuara? Tidak! Oleh itu saya tidak boleh mencintai awak kerana sekarang awak tidak dapat bersuara. Jika disebabkan kasih sayang dan senda gurau, saya mencintai awak... sekarang bolehkah awak menunjukkannya? Tidak! Oleh itu saya tidak boleh mencintai awak ketika ini.

Jika disebabkan senyuman saya mencintai awak... sekarang bolehkah awak tersenyum? Tidak! Oleh itu saya tidak boleh mencintai awak. Jika disebabkan setiap langkah saya mencintai awak.... sekarang bolehkah awak melangkah? Tidak! Oleh itu saya tidak boleh mencintai awak.

Jika cinta memerlukan sebabnya, seperti sekarang. Saya tidak mempunyai sebab untuk mencintai awak lagi. Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Saya masih mencintai awak dulu, kini dan selamanya. Cinta tidak perlu ada sebab. Cinta lahir dari hati yang ikhlas. Saya terima awak seadanya. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat dan dipegang. Namun begitu... ia boleh dirasai dalam hati.. (^^,)v

fIkIr sEcArA pOsItiF


FIKIR BAIK SANGKA POSITIF..

Manusia hari ini SUKA bersangka-sangka..

Ada sangkaan BAIK..dan ada sangkaan BURUK..
...
❤ Orang beribadah disangka riak
❤ Orang yang “relax” disangka malas
❤ Orang yang pakai baju baru disangka menunjuk
❤ Orang yang pakai baju buruk disangka zuhud
❤ Orang makan banyak disangka pelahap
❤ Orang makan sikit disangka “diet”
❤ Orang baik disangka buruk

☼ Orang buruk disangka baik
☼ Orang senyum disangka mengejek
☼ Orang masam disangka merajuk
☼ Orang bermuzakarah disangka mengumpat
☼ Orang diam disangka menyendiri
☼ Orang menawan disangka pakai susuk
☼ Orang nampak ceria disangka membela

Mana tahu..
••► Yang diam itu kerana berzikir kepada Allah
Mana tahu..
••► Yang senyum itu kerana bersedekah
Mana tahu..
••► Yang masam itu kerana mengenangkan dosa-dosanya
Mana tahu..
••► Yang menawan itu kerana bersih hati dan mindanya
Mana tahu..
••► Yang ceria itu kerana cergas fikirannya & sentiasa mengingati Allah

p/s : Oleh itu jauhilah SIKAP suka bersangka-sangka kerana ia bakal memusnahkan ukhwah sesama manusia seperti musnahnya kayu dimakan api..satu perkara yang kita lihat, macam-macam kesimpulan yang boleh kita buat...semuanya bergantung kepada bagaimana kita melihatnya...

rInDu hAti


Rindu: Assalamualaikum..Tumpang lalu sikit

Hati: Waalaikumussalam..nak kemana?

Rindu: bukan nak kemana ..datang dari mana. mmm...aku bawa sesuatu utkmu.
...

Hati: hah? apa dia?

Rindu: disini ada beribu2 RINDU yg ku bawa dari cinta hatimu.

Hati: Terima kasih. rupanya dia juga merindui aku?Rindu bisakah kamu menolong ku?

Rindu: Apa sahaja andai ada kaitan dgn aku ..

Hati : Tolong sampaikan padanya Jutaan rinduku buatnya,seberkas kasihku berserta
cinta ku..katakan padanya tolong jaga apa yg ku kirim ini ya...

Rindu: Insya'allah akan aku sampaikan dan aku pasti selepas ini dihatinya berwarna warni bila mendapat kirimanmu ini.

bCoZ oF fAcEbOoK


Kerana facebook : Daripada Kawan Bertukar Musuh
Kerana facebook : Couple Boleh Gaduh Sebab Cemburu
Kerana facebook : Pasangan Couple Boleh Berpisah
Kerana facebook : Hidup Boleh Diperbodohkan
Kerana facebook : Kawan Lupa Kawan
 Kerana facebook : Kita Boleh Perbodohkan Orang & kwn
Kerana facebook : Kita Menipu Diri Sendiri
Kerana facebook : Kita Tertipu
Kerana facebook : Kita boleyh Meninggalkan Solat 5 Waktu
Kerana facebook : Wujudnya Adik-Beradik Angkat
Kerana facebook : Kita Tak Tidur & Tak Makan
Kerana facebook : diri jadi HOTSTUF

nEvEr mEan AnytHing


Silence doesn't Always mean yes,
it may also mean no
But its Better Left Unsaid..
...
Anger doesn't always mean hatred,
...
it could just be a means of Coping..

Laughter doesn't always mean happiness,
Sometimes its just a Mask..

Tears doesn't always mean Sorrow,
It may also be an Outlet of Joy...

Staying Away doesn't always Mean its the End,
It may also mean the Best Beginning..

Dari ALLAH kita belajar tentang arti KASIH SAYANG,...
Dari AIR kita belajar kETENANGAN
Dari BATU kita belajar kETEGARAN
Dari TANAH kita belajar kEHIDUPAN
Dari Kupu-kupu kita belajar MERUBAH DIRI
 Dari PADI kita belajar RENDAH HATI

Melihat KEATAS memperoleh SEMANGAT untuk MAJU,
Melihat KEBAWAH membuat kita BERSYUKUR dengan apa yang ada
Melihat ke KESAMPING memberi SEMANGAT KEBERSAMAAN
Melihat KEBELAKANG mengenang PENGALAMAN yang BERHARGA
Melihat KEDALAM membuat kita KOREKSI DIRI
Melihat KEDEPAN kita bisa jauh LEBIH BAIK(InsyaAllah)
Melihat CERMIN, kita TAHU siapa diri kita yang sebenarnya dan mau kemana setelah ini.